1. Odgadnij odgłosy.
2. Jakie odgłosy usłyszałeś? Powiedz, gdzie możemy je usłyszeć?
3. Posłuchaj piosenki pt. "Na podwórku" Posłuchaj
....................................................................................................................................................
Tekst piosenki
I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek, i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie:
kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul
– podwórkowy chór.
II. Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…
III. A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…
- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?
− Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?
- Określanie nastroju i tempa piosenki
4. Próby spiewania piosenki z podkładem muzycznym.
5. Instrumentowanie w/w piosenki z wykorzystaniem dowolnych instrumentów np. łyżki i garnka.
- wystukujemy rytm piosenki łyżką o garnek
- wystukujemy rytm piosenki łyżeczką o szklankę
-wyklaskujemy rytm piosenki za pomocą rąk
-tupiemy rytm piosenki nogami itp.
POMYSŁY NA INSTRUMENTY POZOSTAWIAM WAM, KOCHANE DZIECI.
6. A teraz zabawmy się w koniki. Zapewne wszyscy pamiętacie tę zabawę.
Treść zabawy muzycznej:
Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
Czekamy na Wasze zdjęcia , jak się bawiliście przy dzisiejszej piosence, jak graliście na "domowych instrumentach". Pozdrawiamy. Życzymy zdrówka :)