piątek, 19 czerwca 2020

Matematyka tu i tam - wakacyjne skarby

Kochane starszaki!!!

Cały tydzień wędrujemy. Byliśmy w górach, na łące, na wsi, nad jeziorem, a nawet nad naszym pięknym polskim Morzem – Bałtykiem. Po tym tygodniu, poznaliście nasz piękny kraj wzdłuż i wszerz! Mamy nadzieję, że Wam również spodobały się jego najdalsze zakątki.

A dziś, jak w każdy piątek czas na matematykę. My wierzymy, że każdy z Was lubi podróżować i z każdej swojej wycieczki przywozi „coś” na pamiątkę!

Zatem dziś podczas naszych zajęć będziemy liczyć, przeliczać, porównywać, układać rytmy z przeróżnych „skarbów” przywiezionych z różnych części naszego pięknego kraju.
Gotowi? 

ZACZYNAMY!

Zadanie 1
Na początek spróbujcie pomyśleć i zastanowić się, jakie pamiątki możemy przywieźć sobie z różnych wakacyjnych miejsc.
Narysujcie w ramkach po sześć różnych pamiątek, jeśli nie macie pomysłu możecie narywać podwójnie – ważne, żeby w każdym zbiorze było tyle samo przedmiotów - 6.

Zadanie 2 
Jesteśmy na łące, a tutaj obserwujemy motylki. Przyjrzyjcie się uważnie, w obydwu zbiorach powinno być po tyle samo motylków – skreślcie odpowiednią liczbę tak, aby było ich po równo.

I jeszcze jedno zadanie dla bystrzaków😄
Przyjrzyjcie się uważnie motylkom, które pogubiły swoje cienie.
Połączcie motylka z cieniem.

Zadanie 3
Na łące bawią się biedronki, a my chcemy pobawić się razem z nimi. Policzcie kropeczki na owadach i połączcie je z właściwą liczbą.

Zadanie dla bystrzaków - troszeczkę trudniejsze.
Połączcie kropki z właściwymi liczbami - te kropki to kamyczki, które uzbieraliśmy nad rzeką.
Zadanie 4
Przelecimy teraz samolotem ponad naszymi polskimi pięknymi górami. Każdy samolot ma trzy okna, w środkowym wpisana jest cyfra. Waszym zadaniem będzie wpisanie w oknach samolotu cyfry wcześniejszej (w oknie z lewej strony), cyfry następnej (w oknie z prawej strony).
Zadanie 5 Nasz samolot wylądował nad morzem, a tutaj na plaży znaleźliśmy mnóstwo przepięknych skarbów, które poukładaliśmy, jednak wiatr psotnik wszystko nam popsuł. 
Spróbujcie nam pomóc.

Zadanie 6
Jeśli udało Wam się rozwiązać powyższe zadania, to na pewno jesteście spragnieni i macie ochotę na chłodną, orzeźwiającą lemoniadę😄. Przed Wami zatem ostatnie zadanie na dziś.
Połączcie kropki i pokolorujcie wg podanego kodu.

ODPOCZNIJCIE😄

Linki:
https://naszelementarz.men.gov.pl/generator/worksheet/efd2ab7d44d23cb8e101553b2f77ad7e471849fffdc059db33b0bbba0fe782dc/karta-pracy-karta-pracy-nr-56-motyle-i-ich-cienie.pdf
https://www.jumpstart.com/common/ladybirds-in-plenty-view
https://www.jumpstart.com/common/count-match-view
https://www.worksheetfun.com/letter%20and%20numbers/before_and_after_wfun_one_1.pdf
https://www.jumpstart.com/common/cool-lemonade-view