1. Wskazanie w kalendarzu daty – 1 czerwca. Wypowiedzi dzieci na temat tego, kto obchodzi w tym dniu swoje święto. Wyjaśnienie, co oznacza, że święto dzieci jest świętem międzynarodowym.
Irena Słońska
🔉 Międzynarodowy Dzień Dziecka
🔉 Międzynarodowy Dzień Dziecka
My dzieci,
polskie,
rosyjskie,
wietnamskie,
francuskie,
włoskie
i innych narodów,
dzieci z gorących krajów
i z krajów pokrytych śniegiem i lodem
pragniemy
aby na całym świecie
był pokój,
pragniemy, żyć ze sobą w zgodzie
2. Rozmowa na temat wiersza.
– Z jakich krajów pochodziły dzieci?
Wskazywanie przez Rodzica tych krajów na
mapie świata w atlasie geograficznym lub na globusie.
Możecie również skorzystać z wirtualnego "globusa" i w kilka sekund przenieść się we właściwe miejsce:
Możecie również skorzystać z wirtualnego "globusa" i w kilka sekund przenieść się we właściwe miejsce:
– Czego pragną dzieci na całym świecie?
– Co to znaczy, że pragną pokoju i życia w zgodzie
i przyjaźni?
3. Ćwiczenia klasyfikacyjne - z jakiego kontynentu
pochodzą te dzieci?
Przyjrzyjcie się poniższym obrazkom dzieci i spróbujcie odgadnąć skąd pochodzą - które z nich jest Eskimosem, które Indianinem, które Chińczykiem, które Polakiem, a które Afrykańczykiem?
– Rodzic prosi dziecko by zwróciło uwagę na różnice w wyglądzie zewnętrznym dzieci.
– Rodzic prosi dziecko by zwróciło uwagę na różnice w wyglądzie zewnętrznym dzieci.
Następnie określa, z jakich kontynentów
pochodzą te dzieci. Przypomina przy tym, czym są kontynenty i ile ich jest, może również wspólnie z dzieckiem zobaczyć krótki filmik:
Jeśli jeszcze jesteście ciekawi kontynentów zobaczcie:
Jeśli macie ochotę, możecie pokolorować dziecko z wybranego przez siebie zakątka świata - KOLOROWANKI
Jeśli macie ochotę, możecie pokolorować dziecko z wybranego przez siebie zakątka świata - KOLOROWANKI
4. Ćwiczenia klasyfikacyjne Co do kogo pasuje?
KOLOROWANKI
5. Pokoloruj Amerykę Południową kolorem czerwonym, Amerykę Północną kolorem zielonym, a Indie kolorem pomarańczowym. Dopasuj Indian i Hindusów do ich miejsca zamieszkania. Pamiętaj, że Indianie nie mieszkają w Indiach. Pokoloruj wszystkie postacie – dodaj cekiny do hinduskiego sari, hinduskiemu ascecie pomaluj turban i ubranie kolorem pomarańczowym, w Ameryce Północnej dorysuj wigwam i ognisko.
5. Pokoloruj Amerykę Południową kolorem czerwonym, Amerykę Północną kolorem zielonym, a Indie kolorem pomarańczowym. Dopasuj Indian i Hindusów do ich miejsca zamieszkania. Pamiętaj, że Indianie nie mieszkają w Indiach. Pokoloruj wszystkie postacie – dodaj cekiny do hinduskiego sari, hinduskiemu ascecie pomaluj turban i ubranie kolorem pomarańczowym, w Ameryce Północnej dorysuj wigwam i ognisko.
Linki:
https://pixabay.com/pl/illustrations/ludzie-dla-dzieci-dzieci-grupa-2129933/
https://lululataupe.com/imprimerie/labyrinthes/538-labyrinthe-enfants-du-monde?tmpl=component&print=1&layout=default
https://lululataupe.com/imprimerie/jeux-des-differences/194-jeu-des-differences-8?tmpl=component&print=1&layout=default
https://lululataupe.com/imprimerie/labyrinthes/538-labyrinthe-enfants-du-monde?tmpl=component&print=1&layout=default
https://lululataupe.com/imprimerie/jeux-des-differences/194-jeu-des-differences-8?tmpl=component&print=1&layout=default
https://drive.google.com/file/d/1zSzIFwSbugHOj1-eBuHyzkDlgEDvkQ6e/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1gHFYdsGUUhaps21rL3HMllc8ckABJX1z/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1gHFYdsGUUhaps21rL3HMllc8ckABJX1z/view?usp=sharing