poniedziałek, 25 maja 2020

English is fun! - This is me! - body parts

 






Cześć Starszaki!!! W zeszłym tygodniu mówiliśmy o rodzinie, a dziś porozmawiamy o nas samych😄
Przypomnimy sobie poznane dotychczas części ciała, poznamy również nowe słówka.

Małpka Milly zaprasza Was do zabawy, którą na pewno pamiętacie z przedszkola😄
Śpiewamy i potrząsamy poszczególnymi częściami ciała:



Małpka Milly chce zaśpiewać z Wami piosenkę o częściach ciała, większość z nich już znacie:
"This is me" - To ja

Head, eyes, nose         - głowa, oczy, nos
Mouth, ears, chin        - usta, uszy, broda
Arms, hands, fingers   - ręce, dłonie, palce u rąk
Legs, feet, toes            - nogi, stopy, palce u nóg
This...is...ME!              - to ja!
Here we GO!               - no to ruszamy!

My head, my eyes, my nose
This is ME!
My mouth, my ears, my chin
This is ME!

This is ME!x3

Arms, hands, fingers
Legs, feet, toes

My arms, my hands, my fingers
Count with me!
(clap!) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10!

My legs, my feet, my toes
Count with me!
(stomp!) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10!

This...is...ME!
Here we GO!

This is ME! x7


Dla powtórzenia wszystkich słówek:

"My body"

My head is on top of my body.             - moja głowa jest na górze mojego ciała
My head has a nose, mouth, and teeth. - moja głowa ma nos, usta i zęby
My head has two eyes and ears.            - moja głowa ma dwa oczka i dwa uszka
My body is special to me!                     - moje ciało jest dla mnie wyjątkowe!

Eyes, ears, mouth, teeth—
my body is special to me, to me!
My body can do many things.                - moje ciało potrafi robić wiele rzeczy
My body is special to me!
My body has wrists and ankles.             - moje ciało ma nadgarstki i kostki
My body has elbows and knees.            - moje ciało ma łokcie i kolana
My body has hips and shoulders.           - moje ciało ma biodra i ramiona
My body is special to me!

Ankles, wrists, elbows, knees—
my body is special to me, to me!
My body can do many things.
My body is special to me!

My body has ten toes and fingers.          - moje ciało ma 10 palców u stóp i 10 palców u rąk
My body has two hands and feet.           - moje ciało ma dwie dłonie i dwie stopy
My body has two arms and legs.            - moje ciało ma dwie ręce i dwie nogi
My body is special to me!

Fingers, toes, hands, feet—
my body is special to me, to me!
My body can do many things.
My body is special to me!


Jeśli chcecie posłuchać jak wymawia się poszczególne części ciała to zapraszamy:
Części ciała




Na koniec Happy chciałby z Wami potańczyć i ma nadzieje, że zatańczycie razem z nim "Bean bag rock".

Będzie Wam potrzebny woreczek (bean bag), ale jeśli go nie macie możecie wykorzystać dowolną, niewielką maskotkę. Pewnie pamiętacie, że podczas śpiewania i poruszania się, nie możecie wypuścić woreczka/maskotki z rąk😄 także powodzenia!





Gry online utrwalające słownictwo:



Memory - body parts





Body parts - połącz nazwy z częściami ciała







Body parts - połącz




Uzupełnij kartę - All about me! - Wszystko o mnie!
(narysuj, dorysuj, pokoloruj)




Karty pracy dla chętnych:
1. Połącz części ciała (dziewczynka lub chłopczyk)
2. Karta pracy + rozwiązanie
3. Karta pracy + rozwiązanie



Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=Uae9m9VrQiAhttps://www.youtube.com/watch?v=aCk4ZccKnf0https://matchthememory.com/body-parts --> memory części ciała
https://www.mes-games.com/bodyparts.php --> gry i wymowa
https://www.freddiesville.com/games/body-parts-memory-game/ --> memory - części ciała_łatwiejsze
https://www.freddiesville.com/members/worksheets/body/Body-Head-Wordsearch.pdfhttps://www.freddiesville.com/members/worksheets/body/Body-Wordsearch.pdfhttps://www.youtube.com/watch?v=-6-Q1yTEx54 --> My body is special to me
https://www.youtube.com/watch?v=QkHQ0CYwjaI --> This is me
https://www.youtube.com/watch?v=5V2hR9M1sDU&feature=youtu.be --> Shake, shake
https://wordwall.net/resource/958078/angielski/body  --> połącz
https://wordwall.net/resource/912758/angielski/parts-body --> połącz
https://www.tribobot.com/wp-content/uploads/2020/01/Identify-the-Body-Parts-2.pdf