ZABAWY
Lustro
Rodzic z dzieckiem ćwiczą w parze. Najpierw dziecko robi minę, Rodzic natychmiast je naśladuje, jak w lustrzanym odbiciu. Zmiana ról. Za każdym razem imitator próbuje odgadnąć, jakie uczucia chciała wyrazić osoba pokazująca - czy była niezadowolona, wystraszona, szczęśliwa itp.
Rodzic z dzieckiem ćwiczą w parze. Najpierw dziecko robi minę, Rodzic natychmiast je naśladuje, jak w lustrzanym odbiciu. Zmiana ról. Za każdym razem imitator próbuje odgadnąć, jakie uczucia chciała wyrazić osoba pokazująca - czy była niezadowolona, wystraszona, szczęśliwa itp.
Masażyk
Idą konie (palcami udajemy kroki konia)
Przeszły słonie (palcami udajemy ciężkie słoniowe kroki)
Idzie pani na szpileczkach (szybko kroczymy po
plecach opuszkami palców wskazujących)
Idzie szczypaweczka (delikatnie szczypiąc wędrujemy po plecach
na skos)
Świeciły dwa słoneczka (rysujemy dwa
kółka)
Płynęła sobie rzeczka (palcem rysujemy na plecach krętą rzeczkę)
Spadł deszczyk (palcami naśladujemy spadające krople)
Czujesz dreszczyk? Czujesz dreszczyk?
Zabawa "Misie"
¾ Dzieci tańczą z rodzicami, śpiewając piosenkę i
naśladując ruchy misiów:
Ty i ja, ty i ja, ty i ja (obracają
się dookoła)
Misie szare, misie szare
obydwa (pokazują
na siebie)
I kochają się te misie,
przytulają swoje pysie (przytulają
się do siebie i głaszczą po głowie)
Misie szare, misie szare
obydwa (obracają się dookoła)
¾ Następnie dzieci wymieniają się parami z Rodzicami,
rodzeństwem.
Rysowane wierszyki
¾
Rodzic mówi i
rysuje na kartce. Dziecko rysuje obok swojego jeża. Gdy obrazek jest gotowy,
Rodzic mówi jeszcze raz wierszyk, tym razem dziecko wodzi palcem po narysowanym
zwierzaku.
„Jeż”
Dla każdego, kto chce zwierza,
narysuję dzisiaj jeża,
najpierw kreskę i półkole,
w środku kolec, kolec, kolec,
kolec, kolec, kolec,
potem oko, no i nos,
w sali mamy jeży stos.
„Słoneczko dla kolegi”
Najpierw jedno duże koło,
Potem kreski rób dokoła,
Kreska duża potem mała
I promyków masa cała.
Jeszcze buzia uśmiechnięta
I śmiejące się oczęta.
Zabawy ruchowe metodą W. Sherborne:
„Witanie się
różnymi częściami ciała” – chodzimy
po całym pokoju na sygnał (np. klaśnięcie w dłonie) dzieci słuchają Rodzica,
którą częścią ciała mają się z nim, bądź z rodzeństwem przywitać;
„Kołyska” – Rodzic siedzi na podłodze, dziecko wtulone pomiędzy
nogi i ręce; delikatnie się kołyszą
„Tunel” – Rodzice stoją po obwodzie koła robiąc z nóg tunel,
dzieci przechodzą kolejno pod tunelem
„Taniec
robotów” – dziecko staje na nogach
dorosłego i wspólnie tańczą w rytm muzyki
„Plecaki” – Rodzic i dziecko siedzą tyłem do siebie i pocierają
się wzajemnie plecami
„Skała” – Rodzic siedzi mocno podparty o podłogę, a dziecko
stara się przesunąć skałę
"Masaż z myszką"
Rodzic klęka za leżącym na brzuchu dzieckiem, ujmuje
jego nogę, ugina ją w kolanie i mówi tekst, który ilustruje ruchami dłoni na
łydce ugiętej nogi (zawsze od pięty do kolana).
¾ Cichutko, cichutko w puszystej kurteczce,
¾ Chodziła raz myszka po gładkiej półeczce (powolne głaskanie)
¾ Znalazła ser żółty, ząbkami go jadła (powolne, lekkie
ściskanie, szczypanie)
¾ Strzepnęła okruszki (szybkie klepanie, strzepywanie)
¾ W kąciku usiadła, okruszki zebrała,
¾ Ząbkami je zjadła
(powolne ściskanie)
¾ Po gładkiej
półeczce chodziła w kurteczce (głaskanie).
https://www.youtube.com/watch?v=o-_QaXW-uIs