1. Zanim poznany piosenkę pobawimy się w zabawy rytmiczne. Zaczynamy:
2. Posłuchajmy piosenki pt. DZIWNI GOŚCIE
..................................................................................
Zwrotka I
Dzieci, I grupa:
Przyszła do mnie dziś pani Złość. wyciągają naprzemiennie zaciśnięte pieści,
Krzyczy, że całego świata ma już dość! wykonują obrót wokół siebie, unosząc ręce w górę, w dalszym ciągu zaciskając pięści,
Nogą głośno tupie i pięści pokazuje, wykonują cztery tupnięcia, cztery ruchy naśladujące boksowanie,
brzydkie miny stroi. O! O! O! wybrane dzieci robią dziwne miny, pozostałe wskazują na nie,
A za chwilę wszedł wielki Śmiech maszerują w miejscu, na końcu drugiego taktu
wołają: ha, ha, i za brzuch się gruby trzyma, przenoszą ciężar z nogi lewej na prawą,
ech, ech, ech! jednocześnie wykonując obrót,
Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje, grożą palcem, poruszają głową twierdząco, przecierają oczy,
i żartuje sobie: he, he, he!
Refren: II grupa – dzieci grają:
E e e emocje, tacy dziwni goście, na drewienkach, w rytmie ćwierćnut,
złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas. na bębenkach, kolejno dołączają marakasy, kastaniety, na słowa: straszą nas – grają na wszystkich instrumentach razem,
Czy jest na to czas i pora, czy jest czas. na kastanietach, w rytmie ćwierćnut,
E e e emocje, czasem ich wyproście. na drewienkach, w rytmie ćwierćnut,
Bo i tak powrócą w inny czas, na bębenkach, kolejno dołączają marakasy,
kastaniety, na słowa: w inny czas – grają na wszystkich instrumentach razem,
jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz. na kastanietach, w rytmie ćwierćnut.
II zwrotka i refren tak jak I zwrotka i refren.
3. A teraz kilka ważnych ćwiczeń oddechowych ważnych podczas śpiewu:
4. Odwiedzimy teraz Szkołę Muzyczną i poznamy kilka nowych instrumentów. Zobaczcie:
5. A teraz spróbujcie odgadnąć jakie to instrumenty?
6. Wróćmy teraz do naszej piosenki i zaśpiewajmy ją kilkakrotnie z muzyką.