wtorek, 26 maja 2020

"Dziwni goście" – Osłuchanie z melodią, rytmem i tekstem piosenki. Zabawy z rytmem i instrumentami.






1. Zanim poznany piosenkę pobawimy się w zabawy rytmiczne. Zaczynamy:


2. Posłuchajmy piosenki pt. DZIWNI GOŚCIE
..................................................................................

Zwrotka I   
  Dzieci, I grupa:
 Przyszła do mnie dziś pani Złość.  wyciągają naprzemiennie zaciśnięte pieści, 
Krzyczy, że całego świata ma już dość!  wykonują obrót wokół siebie, unosząc ręce      w górę, w dalszym ciągu zaciskając pięści, 
Nogą głośno tupie i pięści pokazuje,  wykonują cztery tupnięcia, cztery ruchy naśladujące     boksowanie, 
brzydkie miny stroi. O! O! O!   wybrane dzieci robią dziwne miny, pozostałe wskazują na nie,
A za chwilę wszedł wielki Śmiech  maszerują w miejscu, na końcu drugiego taktu      
wołają: ha, ha, i za brzuch się gruby trzyma,   przenoszą ciężar z nogi lewej na prawą, 
ech, ech, ech!     jednocześnie wykonując obrót, 
Tak się głośno śmieje, że łzy ze śmiechu leje,   grożą palcem, poruszają głową twierdząco,     przecierają oczy, 
i żartuje sobie: he, he, he!    
Refren:    II grupa – dzieci grają: 
E e e emocje, tacy dziwni goście,   na drewienkach, w rytmie ćwierćnut, 
złoszczą, śmieszą, smucą, straszą nas.  na bębenkach, kolejno dołączają marakasy,  kastaniety, na słowa: straszą nas – grają     na wszystkich instrumentach razem, 
Czy jest na to czas i pora, czy jest czas. na kastanietach, w rytmie ćwierćnut, 
E e e emocje, czasem ich wyproście.  na drewienkach, w rytmie ćwierćnut,
 Bo i tak powrócą w inny czas,  na bębenkach, kolejno dołączają marakasy,      
kastaniety, na słowa: w inny czas – grają     na wszystkich instrumentach razem, 
jeszcze raz i jeszcze raz, i jeszcze raz. na kastanietach, w rytmie ćwierćnut.
II zwrotka i refren tak jak I zwrotka i refren. 

3. A teraz kilka ważnych ćwiczeń oddechowych ważnych podczas śpiewu:




4. Odwiedzimy teraz Szkołę Muzyczną i poznamy kilka nowych instrumentów. Zobaczcie:





5. A teraz spróbujcie odgadnąć jakie to instrumenty?



6. Wróćmy teraz do naszej piosenki i zaśpiewajmy ją kilkakrotnie z muzyką