poniedziałek, 4 maja 2020

Wiosenne zabawy z rodzicami! - ruch to zdrowie!

Dziś zapraszamy Was na kolejną porcję zabaw ruchowych!!! 
Gotowi start!

Wiosenny spacer – zabawa ruchowa przy muzyce relaksacyjnej z udziałem rodziców.
¾    Idziemy do parku na wiosenny spacer – spacerowanie po pokoju.
¾  W parku rosną różne drzewa: wysokie – stanie na palcach, ręce wyciągnięte w górę – i niskie – przechodzenie do przysiadu.
¾    W nocy padał deszcz, na alejkach jest pełno kałuż – przeskoki z nogi na nogę.
¾    Na drzewach widać świeże wiosenne liście, którymi lekko porusza ciepły wietrzyk – kołysanie rękami w dowolnych kierunkach.
¾    Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo – przechodzenie do leżenia na plecach.
¾    Gałęzie zajęły całą alejkę – rozkładanie rąk na boki.
¾   Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dzieci cieszą się i wesoło podskakują – przeskoki z nogi na nogę.
¾     Jesteśmy zmęczeni, wracamy do domu odpocząć – marsz za rodzicem.

Wolne miejsce – dziecko siedzi na podłodze w siadzie skrzyżnym, rodzic po drugiej stronie pokoju i prosi:
Miejsce obok mnie jest wolne, zapraszam ciebie byś przyszedł tu jak żabka..., ptaszek..., piesek... itd. Dziecko wędruje do rodzica naśladując zwierzątko.
Proszę byś wrócił na swoje miejsce jak motylek…, mrówka… itd.
  
Indywidualna improwizacja ruchowa – naśladowanie różnych sytuacji i czynności jakie wykonują miś i laleczka: 

MIŚ – się spieszy
¾    wdrapuje się na drzewo w poszukiwaniu miodu,
¾    je miód,
¾    głaszcze się po brzuchu,
¾    układa się do snu,
¾    łowi ryby,

LALECZKA – przegląda się w lustrze
¾    poprawia fryzurę,
¾    wygładza sukienkę,
¾    kłania się, 
¾    czesze się, 
¾    pokazuje nowe pantofelki.

Odklejanie od podłogi
Rodzic leży przyklejony do podłogi, dziecko stara się go oderwać - zmiana ról.

Pieczemy Pizzę
Rodzic z dzieckiem, siadają jedno za drugim (najpierw rodzic za dzieckiem, potem dziecko za rodzicem) i wykonują palcami na plecach partnera czynności, o których opowiada rodzic i które jako pierwszy wykonuje na plecach swojego dziecka. Mówi zatem: Przygotujemy pyszną pizzę, najpierw:
¾   sypiemy mąkę    (przebiera opuszkami palców obu dłoni na plecach partnera),
¾   zgarniamy ją       (brzegami obu dłoni wykonuje na plecach ruchy zgarniające),
¾   lejemy oliwę     (rysuje palcem falistą linię, począwszy od karku, aż do dolnej części pleców),
¾   dodajemy szczyptę soli, no może dwie, trzy   (lekko, kilka razy, szczypie w plecy),
¾   wyrabiamy ciasto       (lekko ugniata plecy),
¾   wałkujemy                  (porusza dłońmi zwiniętymi w pięści w górę i w dół pleców),
¾   wygładzamy placek   (głaszcze plecy),
¾   na wierzchy kładziemy pomidory     (delikatnie stuka w plecy dłońmi złożonymi w miseczki),
¾   krążki cebuli, oliwki   (naciska palcem w kilku miejscach),
¾   posypujemy serem i…(szybko muska po plecach opuszkami palców obu dłoni),
¾   buch! do pieca!          (przytula się do pleców dziecka),
¾  wyjmujemy i kroimy dla mamusi, dla tatusia, dla babci, dla dziadka… (naśladuje krojenie, przesuwając po plecach brzegiem dłoni),
¾   dla ciebie…, dla…     (dziecko wymyśla, dla kogo będą jeszcze kawałki pizzy),
¾   a teraz polewamy keczupem  (kreśli palcem linię z pętlami),
¾   i… zjadamy, mniam, mniam, mniam (naśladuje gryzienie, chwytając plecy dłońmi).

UDANEJ ZABAWY!!!