środa, 6 maja 2020

Podróżujemy czym się da!


Witajcie kochani! 

Zapraszamy na następne zajęcia plastyczno-konstrukcyjne, które mam nadzieję sprawią Wam dużo frajdy!!!
Wystarczą chęci, trochę fantazji i dobry humor.
Zaczynamy?
Dzisiaj  każdy z Was może wykonać pojazd, który spodobał mu się najbardziej: samolot, autko lub lokomotywę z wagonikami.
Dla chcącego nie ma nic trudnego! Zatem do dzieła !!!
                     
Potrzebne będą :
kolorowy papier lub blok techniczny z kolorowymi kartkami, klej, nożyczki, ołówek, linijka, pudełko po zapałkach, rolki po papierze toaletowym, kawałki sznurka, włóczki lub tasiemki
(do wyboru).

*PRZYKŁAD PRACY 1- SAMOLOT:


Zdjęcie 1

1) Weźcie kartkę papieru (wybierzcie kolor według swoich upodobań, kolory mogą być różne).Wytnijcie paski wg wzoru z pomocą rodziców.
Należy odciąć z kartki: 
- 2 identyczne paski papieru szerokości pudełka po zapałkach - to skrzydła samolotu, 
- 2 długie prostokąty to ogon, 
- 2 cieńsze różnej długości to zakończenie ogona, (krótszy będziemy zaginać),
- 2 krótkie - skrzyżowane to śmigło i ten prostokąt obok zapałek - to bok pudełka z siarką (na nim będziemy umieszczać śmigło)



Zdjęcie 2
2) Odmierzamy bok pudełka po zapałkach, wycinamy i przyklejamy,

Zdjęcie 3
3) Następnie tworzymy śmigło, krzyżując i przyklejając paski (ja wymieniłam na czarne i zaokrągliłam brzegi nożyczkami)

Zdjęcie 4
Zdjęcie 5








4) Teraz ogon (mój samolot ma ogon u góry czerwony, na dole biały) należy przykleić równo
nad i pod pudełkiem, na środku.

Zdjęcie 6
Zdjęcie 7








5) Skrzydła - podobnie jak ogon, naklejamy nad i pod pudełkiem, zaokrąglamy brzegi
(skrzydła mojego samolotu ozdobiłam szachownicami, jakie mają polskie samoloty).

Zdjęcie 8
6) Wracamy do wykończenia ogona- znowu zaokrąglamy brzegi, drugi, krótszy prostokąt zaginamy tworząc lotkę (pomoc Rodzica nieoceniona !!!) możemy ogon ozdobić.

Zdjęcie 9

SAMOLOT GOTOWY!!!






*Przykładowy samolot dla dziewczynek ozdobiony kwiatuszkami:


Jeśli pomysł wykonania samolotu nie przypadł Wam do gustu obejrzyjcie proszę autko!


*PRZYKŁAD PRACY 2- AUTO:

Zdjęcie 1
1) Odrysowujemy 2 koła z rolki po papierze toaletowym, wycinamy, rolkę owijamy papierem kolorowym w kolorze, w jakim chcemy mieć autko.
Zdjęcie 3

Zdjęcie 2
2)  przyklejamy boki (dobrze jest wycinać koła trochę większe, wtedy prościej przykleić je do rolki i zawsze łatwiej dociąć)



Zdjęcie 4
3) Na środku rysujemy ołówkiem niedokończony prostokąt, nożyczkami lub nożykiem do tapet nacinamy po liniach zaznaczony otwór (pomoc rodziców niezbędna). Zaginamy do środka.


Zdjęcie 6
Zdjęcie 5















4) Ozdabiamy autko (ja wycięłam cyfrę 7 i otwór w środku autka dla ozdoby okleiłam czarnymi paskami)

Zdjęcie 7
5) Wycinamy 4 koła (można wyciąć jeszcze 4 dodatkowe mniejsze, które umieszczamy w środku)

Zdjęcie 8

6) Doklejamy światła i szybkę, kierownicę (według własnego uznania). Możemy wewnątrz autka umieścić ludzika z klocków LEGO lub inną zabawkę.
GOTOWE!!! Ruszamy w świat!!!




Przykładowe autka:


Podobnie wykonujemy lokomotywę i wagoniki (moja ma tylko jeden, ale do Was świat należy!!!)


*PRZYKŁAD PRACY 3 - POCIĄG:






Przykłady pociągów:

PRZYKŁADY INNYCH PRAC KONSTRUKCYJNYCH 


SAMOLOT Z PUDEŁKA KARTONOWEGO DO KTÓREGO MOŻNA WEJŚĆ


SAMOLOT Z BUTELKI PO NAPOJACH, ROLEK PO PAPIERZE TOALETOWYM I PAPIERU KOLOROWEGO




ŻYCZYMY PRZYJEMNIEJ PRACY I UDANEJ ZABAWY!!!