1. Wyjaśnienie wyrazu „Wielkanoc”
2. Z czym kojarzą Nam się Święta Wielkanocne - tworzenie możliwości wypowiedzenie się przez dzieci. Odwołanie się do ilustracji. Omówienie ilustracji i zwyczajów wielkanocnych
3. Prezentacja ilustracji koszyka.
Źródło: https://pixabay.com/pl/
..................................................................................
https://drive.google.com/file/d/1dGswYiTQKbtV3oOR7OHzA4RMsDXfW1oC/view?usp=sharing
I. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: O! Kto to wszystko będzie jadł??
Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!
II. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł??
Jakie jest tempo piosenki?
Jaki jest rytm piosenki?
Kto siedział w koszyczku wielkanocnym?
Kto będzie zjadał smakołyki z koszyczka?
Jak wyglądał koszyczek babci gdy była mała?
5.Instrumentowanie piosenki za pomocą "instrumentów domowych". Powtarzamy piosenkę wielokrotnie i wystukujemy refren na instrumentach domowych. Poprosimy o krótkie filmiki :)
5.Instrumentowanie piosenki za pomocą "instrumentów domowych". Powtarzamy piosenkę wielokrotnie i wystukujemy refren na instrumentach domowych. Poprosimy o krótkie filmiki :)
POKAŻCIE JAK SIĘ BAWICIE PRZY MUZYCE I NAGRAJCIE, PROSIMY FILMIKI. CZEKAMY. POZDRAWIAMY